یزدفردا: انتخاب کفش و صندل مناسب برای حفظ سلامت پا و راحتی کلی ضروری است. با پیروی از دستورالعمل‌های زیر و در نظر گرفتن مارک‌های توصیه شده، می‌توانید کفشی بیابید که از سبک زندگی شما حمایت کند و در عین حال پا‌های شما را شاد و سالم نگه دارد.

به گزارش یزدفردا: در ادامه ۱۰ نکته ضروری برای انتخاب کفش و صندل مناسب که از سوی انجمن ارتوپدی پا و مچ پا آمریکا (AOFAS) توصیه شده آورده‌ایم.

۱. تنوع سایز

اندازه کفش‌ها می‌تواند در میان برند‌ها و مدل‌های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت باشد. درنتیجه همیشه به جای اندازه مشخص شده داخل یا زیر یک کفش، آن را بر اساس نحوه قرارگیری پایتان درون آن انتخاب کنید.

۲. انطباق با شکل پا

کفشی را انتخاب کنید که با شکل پای شما مطابقت داشته باشد تا تناسب و راحتی بهتری را احساس کنید.

۳. اندازه گیری منظم

پاهایتان را به طور منظم اندازه‌گیری کنید، زیرا اندازه پا می‌تواند در طول زمان تغییر کند، به خصوص برای زنان در دوران بارداری.

۴. هر دو پا مهم‌اند

در اکثر افراد یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است. برای راحتی بیشتر، کفشتان را به اندازه پای بزرگتر خریداری کنید.

۵. آخر روز کفش بخرید

پا‌ها در طول روز متورم می‌شوند بنابراین در پایان روز زمانی که پاهایتان در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارند، کفش جدیدتان را انتخاب کنید.

۶. فضای کافی برای انگشتان پا

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای بلندترین انگشت شما در انتهای هر کفش وجود دارد.

۷. راحتی توپِ پا

مطمئن شوید که توپِ پا یا پهن‌ترین قسمت کف پای شما به راحتی در کفش قرار می‌گیرد. این امر مخصوصاً در صورتی که انحراف شست یا انگشت چکشی دارید مهم است.

۸. پرهیز از کفش‌های تنگ

انتظار نداشته باشید که کفش به مرور زمان جا باز کند. این یک افسانه است.

۹. تناسب پاشنه

پاشنه شما باید به راحتی با کمترین لغزش در کفش جا شود.

۱۰. تست پیاده‌روی

با کفش راه بروید تا مطمئن شوید خوب و راحت است.

یک باور نادرست

برخلاف تصور رایج، کفش راحت نباید ظاهری غیرجذاب یا ارتوپدی داشته باشد. بسیاری از فروشگاه‌ها کفش‌های شیک و در عین حال حمایت‌کننده از پا ارائه می‌دهند.

نکات مهم هنگام خرید صندل

کارشناسان می‌گویند از آنجا که آناتومی پای مردان و زنان متفاوت است، باید به تفاوت ساختار کف پا نیز توجه شود. توصیه آن‌ها برای پا‌های پهن، چه مرد و چه زن، این است که از انتخاب صندل‌هایی که رویه و کناره‌های بسته دارند خودداری کنند. مدل‌هایی که پا را فشرده نمی‌کنند و به پا آزادی حرکت می‌دهند، حامی سلامتی پا هستند.

همچنین مهم است که هنگام پوشیدن صندل، ضدآفتاب زدن به پا را از یاد نبرید.

دقت داشته باشید که صندل‌های انگشتی تخت و ارزان، حتی بیشتر از کفش‌های پاشنه بلند، باعث بروز مشکلات پا می‌شوند. این نوع کفش‌ها پشتیبانی کمی ارائه می‌کنند که منجر به مشکلات مختلف پا می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا